Nieuwe beginnerscursus start na de feestdagen!

Binnenkort is er speciaal voor beginnende hardlopers weer een nieuwe cursus trailrunning! Tijdens deze beginnerscursus gaan we het bos in, in Arnhem, Velp en Rozendaal, dus aan de voet van de Veluwe. In vier weken leer je de basisbeginselen van het hardlopen in de natuur. De start is net na Kerst en Oud en Nieuw. Dus als je verantwoord en in een leuke groep wilt beginnen met rennen, schrijf je snel in door een mailtje te sturen naar arnhemloopt@hotmail.com! Deze lessen zijn geschikt voor absolute beginners en mensen met wat loopervaring.

10353575_735983386483365_6149824043871169047_n

Geplaatst in Geen categorie

Our services are now also available to expats!

expat-running-singapore

As of now we also cater to expats! All of our services, such as running (interval, long-distance, mindful and trail runninmg) and strength & conditioning (metcon, crosstraining, crossfit) are open to foreign guests. Our headcoach is fluent in English, French and German and well versed in Italian and Spanish. Besides languages he also masters biomechanics and exercise physiology, ànd knows the best spots in and around Arnhem, Nijmegen and guided tours in National Park the Veluwe!

So if you, as an individual expat, group or business, would like to get to know your new surroundings, don’t hesitate to contact us!

euro

Geplaatst in Geen categorie

Lekker trailen op de Planken Wambuis

Bij het trailrunnen doen wij ons loopgroep steeds andere plekken aan; grofweg van Doorwerth tot Dieren. Deze keer was de Planken Wambuis aan de beurt, vlak bij de Ginkelse Heide. De Planken Wambuis is relatief vlak, dus rennen gaat makkelijk en de gemiddelde snelheid lag hoog! Qua natuur is het anders dan bijvoorbeeld Rheden of Rozendaal. Wat een voorrecht om aan de voet van de Veluwe te wonen en hier te kunnen hardlopen met de groep!

tr1 tr2

Geplaatst in Geen categorie

Serieus trainen op dinsdagavond!

Neem je je training serieus en wil je een stap vooruit? Kom dan meetrainen met onze dinsdagavondgroep. Op dinsdagavond (19:30 tot 21:00 uur, verzamellocatie park Sonsbeek (hertenkamp)) is er intervaltraining. Naast de nodige intervaloefeningen besteden we tijdens deze trainingen ook aandacht aan core-stability en loopscholing. Wanneer je beschikt over een goede basisconditie, zijn deze trainingen ideaal om snel conditie op te bouwen en beter, sneller en verder te kunnen hardlopen.

Voor de mensen met wat minder conditie start er binnenkort weer een beginnerscursus.

sb3

Geplaatst in Geen categorie

PR’s bij Marathon Eindhoven voor Michel en Lydian!

De tweede zondag in oktober is traditioneel de dag van ‘Eindhoven’. Met een halve marathon en dit jaar voor het eerst een ‘enkele’ hele marathon stonden Michel Bertelkamp en Lydian Degen aan de zonovergoten start van de 42km. De training  heeft vruchten afgeworpen, want beiden liepen een PR! Gefeliciteerd en geniet van de euforie -en spierpijn? ;)

mar1

mar2

Geplaatst in Geen categorie

Pieter “PK” Koster dit jaar nóg sneller op de Stuwwaltrail!

Pieter is snel op de trails! Fanatiek loper als hij is, slaat-ie een wedstrijd niet snel af; zo ook de jaarlijkse Stuwwaltrail in Oosterbeek. Hoewel Koster een geboren Fries is, en daar zijn eerste, uitsluitend vlakke kilometers liggen, kan hij klimmen als een berggeit! Hij heeft er goed voor getraind en is klaar voor de Stuwwaltrail editie 2016! Met vorig jaar een héél sterk resultaat, een zevende plaats op de 10 kilometer, heeft Pieter zich voorgenomen om dit jaar zijn haar af te scheren om nóg sneller te zijn…pk1

pk2

Geplaatst in Geen categorie

Even voorstellen: Lydian Degen

IMG_1501

“Nooit van mijn leven ga ik hardlopen….”, riep ik een aantal jaar geleden nog. Sporten was wel mijn ding maar ik hield het voornamelijk bij tennis en de sportschool. Drie jaar geleden daagde ik een van mijn vrienden uit om voor het goede doel de Posbankloop te lopen. Ik ben ambassadrice van stichting T.E.S.S. Unlimited en voor deze stichting zouden we geld op gaan halen met behulp van de Posbankloop. Mijn maatje wilde wel mee lopen, mits ik ook zou lopen. Hard gelag, na 100 meter liep ik al blauw aan. Maar zo eigenwijs als ik ben ingeschreven voor de 6 kilometer en drie keer per week gaan trainen. Ik kan het rondje om ‘t gat van Slijk Ewijk  inmiddels met mijn ogen dicht lopen. Drie maanden had ik de tijd. En daar sloeg de verslaving toe, het moest telkens iets verder. En uiteindelijk wisselde ik zonder mede weten van mijn maatje onze afstand van 6 naar 15 kilometer.

En met de Posbank was het hek van de dam. Kort na deze loop vertrok ik naar Guatemala om voor de stichting te werken. In Guatemala werd ik benaderd door stichting move4kids, een stichting die geld inzamelt voor kinderprojecten door middel van sportieve uitdagingen. Om geld op te halen voor onze stichting gingen ze meedoen aan de olympic distance triathlon van Barcelona en het leek ze ontzettend leuk als er iemand van de stichting mee zou doen. Binnen een uur was ik ingeschreven, om mij later af te vragen hoe en wat het nou precies zat bij een triathlon. Gelukkig mag ik me prijzen met lieve sportvrienden om mij heen die zich ook inschreven en het trainen kon beginnen. Lopen zat er wel in inmiddels maar nu moest ik ook gaan zwemmen en fietsen…  Barcelona was een prachtige ervaring. Ik ben absoluut een sporter die geniet. Ik sta aan de start met een glimlach en ik finish met een glimlach. Ik heb mij nog nooit druk gemaakt over mijn snelheid. Mijn motto is ook” I’m not a winner, I’m a finisher. En finishen zal ik, hoe dan ook!

Dat de kindjes in Guatemala mij ver gebracht hebben kan ik wel zeggen. Ook voor hen liep ik afgelopen jaar de marathon van New York. Toch wel het hoogte punt van al mijn sportieve impulsieve doelen. New York was fantastisch. En daar waar je net over de finish roept dat je het nooit meer doet, ben je korte tijd later alweer ingeschreven voor de volgende marathon.

Sinds afgelopen winter loop ik op dinsdagavond mee met Arnhem-loopt. Via mijn sportschool in Elst was ik al bij de crossfit-trainingen van Jan terecht gekomen. De winter, donker en kou zijn vaak een tegenhouder voor mij voor het hardlopen. Twee van mijn hardloopmaatjes liepen al bij Arnhem Loopt dus de keuze voor deze groep was snel gemaakt. Heerlijk om snelheid, hoogtemeters en kracht met elkaar te combineren. Nieuwe uitdagingen, daar hou ik van. De trainingen zijn nooit hetzelfde en ze lijken met de week zwaarder te worden.

Ik kijk in het leven niet al te ver vooruit, maar dat er nieuwe doelen zullen blijven komen dat staat vast. Eind van dit jaar hoop ik de marathon van Eindhoven te lopen en volgend jaar wie weet wel mijn eerste halve Ironman. En in die tussen tijd? Vooral lekker blijven lopen, genieten en plezier maken. IMG_1210

Geplaatst in Geen categorie

Met de loopgroep uit eten bij Stan & Co!

scNaast serieus trainen is er ook ruimte voor de sociale kant van het leven; ouwehoeren en eten! Bourgondisch leven is een goede zaak, helemaal als je het kunt delen met vrienden. Regelmatig gaan we als groep eten, deze keer viel de keuze op Stan & Co. in Arnhem. Sommigen hadden hun warming-up al in de kroeg gedaan, de gezelligheid zat er goed in. De avond was een succes, en bij de volgende training worden die caloriën er gewoon weer afgetraind ;)

Geplaatst in Geen categorie

Nú is de tijd om lekker buiten te trainen!

m1

Eind mei, lang licht, hardlopen door Arnhem. Deze keer kreeg de training van onze loopgroep een herstel-karakter; even wat rustiger aan lopen. Na pittige trainingen, serieuze trailrunning trainingen, op donderdag langer lopen bij de afstandsgroep en her en der bootcamps en LKC (loop,- kracht- en conditietrainingen) is het ook wel eens fijn als het gas er wat af gaat. Periodisering, zeg maar. Want op elk tempo, of je nu beginner bent of al jaren lid, is lekker en vooruitgang is sowieso gegarandeerd. Lekker buiten trainen doet een mens goed!m11

m111

Geplaatst in Geen categorie

Revalidatie training voor de trainer!

Naast specifieke loop- en conditietrainingen is er sinds kort ook een ‘revalidatie’training, speciaal voor en door de trainer. Doel van deze doordeweekse trainingen in Velp zijn het (her)opbouwen van conditie. Wandelen en fietsen zijn prima fundamenten, maar voor wat meer vooruitgang doen we een beroep op dribbelen, rustig hardlopen, lichte medicijnballen en kettlebells, beweeglijkheidsoefeningen op de mat en werken op de stootkussens. Support is er genoeg! Bij iedere training zijn er één of meerdere maatjes aanwezig wat revalideren, of herstellen tijdens en na ziekte of blessure, een stuk aangenamer maakt. Bedankt!rev

Geplaatst in Geen categorie